
Vodstvo podjetja družbe Piloti Koper, d. o. o., kljub doseženemu stavkovnemu dogovoru aprila lani, nadaljuje z represijo, mobingom, šikaniranjem in izživljanjem nad zaposlenimi v družbi. Na udaru sta dolgoletna zaposlena in naša člana, ki sta med prvimi začela opozarjati na nevzdržne razmere v družbi, za kar sta sedaj kaznovana z grožnjo izredne odpovedi o zaposlitvi. To je le pika na i večletnemu ustrahovanju delavcev v podjetju, ki je eskaliralo čim so se opogumljeni delavci sindikalno organizirali.
Potrebno je poudariti, da je bil ravno zaradi sindikata dosežen sporazum o stavkovnih zahtevah, s katerim so bile dvignjene plače, poleg tega pa je še dogovorjeno, da se izboljšata oprema in varnost pri delu, tudi z dodatnimi zaposlitvami.
Jasno je, da kdor si upa postaviti za pravice delavcev, tvega odpoved in s tem ogroža tudi preživetje lastne družine. Istočasno so ti isti delavci zasužnjeni s hudo konkurenčno klavzulo. S tem so trpinčeni in pod hudim psihološkim pritiskom, zaradi česar težko opravljajo svoje zelo zahtevno in odgovorno delo s potrebno visoko mero koncentracije.
Dodatno pa sedaj vodstvo družbe nazorno izigrava stavkovni dogovor. Novo zaposleni delavci očitno niso bili namenjeni razbremenitvi delavcev, ampak jih delodajalec izkorišča za to, da se maščuje in se z odpovedmi znebi delavcev, ki so najbolj opozarjali na nevzdržnost situacije v družbi.
Še posebej pa je zaskrbljujoče, da novo usposobljeni piloti in voditelji pilotskega čolna danes prehitro prevzemajo tudi najbolj zahtevna in tvegana dela, tudi največje ladje in tankerje, kar vsekakor predstavlja visoko stopnjo tveganja povzročitve nepopravljive okoljske katastrofe, pa tudi tveganja za življenja.
Tudi pri nakupu nove opreme ni nič bolje. Podjetje, ki posluje z več kot milijonom evrov dobička na leto, brezbrižno zanemarja pomembnost dejavnosti, ki jo opravlja, kar dokazuje lanska nabava “novega” pilotskega čolna. Ta je star več kot 20 let in je namenjen za plovbo na dolgih razdaljah in je zato neprimeren za pristanišča, saj nima zadostne stabilnosti.
Posebej pa je nesprejemljivo, da ima podjetje Piloti Koper, d. o. o. monopol v dejavnosti, a hkrati nima nobenih obveznosti niti do države, niti do Luke Koper, saj za opravljanje dejavnosti nima nobene licence. Imetnik licence je namreč vsak pilot sam. Z drugimi besedami, kadarkoli lahko omeji ali preneha opravljanje dejavnosti, čemur bi sledila ohromitev ali zaustavitev dela v celotnem koprskem pristanišču. To bi nedvomno pomenilo gospodarsko škodo ne le za Luka Koper, ampak tudi za Slovenske Železnice, od dejavnosti Luke odvisna podjetja in seveda za stranke. Gre torej za vprašanje celotne logistične verige, ki je močna toliko kot je močan njen najšibkejši člen.
V Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper smo vsi enaki. Napad na kateregakoli člana je napad na vse nas. Zato bomo uporabili vsa sredstva za zaščito Arijana in Maurizia, ne glede na to kaj bo boj zahteval!
TUDI PILOTI SO LUKA KOPER!