Prizadevanja in konkretne aktivnosti Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke
Koper (SŽPD) glede drugega tira so s sprejetjem novele zakona dosegla pomemben
rezultat, s katerim je SŽPD bil uslišan v vseh bistvenih točkah!
Včeraj, 23. 10. 2024 je Državni zbor Republike Slovenije izglasoval novelo “Zakona o izgradnji,
upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper”, s katero je
omogočena gradnja vzporednega (dodatnega) drugega tira. Obenem je dokončno odpravljena
možnost, da bi pri financiranju oziroma lastništvu in upravljanju tira sodelovale druge države. S tem
se zagotavlja podlaga za nadaljnjo širitev koprskega pristanišča in razvoj Luke Koper, hkrati
pa tudi celotne logistične verige in z njo povezanimi gospodarskimi dejavnostmi, ki
prispevajo k zaposlovanju, ohranjanju blaginje in dobro plačanih delovnih mest.
Spomnimo, da smo bili v SŽPD med prvimi, ki smo zagovarjali nujnost izgradnje nove dvotirne
železniške proge na relaciji Koper – Divača in smo nato glasno in ostro nasprotovali vstopu tujega
kapitala v ta projekt, ko je želela Cerarjeva vlada Madžarski za skromnih 200 mio eur kredita dati
45-letno koncesnino za uporabo tira in solastniški delež v projektnem podjetju 2TDK. To pa ni bilo
vse, Madžarski je bilo obljubljenih tudi 50.000 m2 zemljišč, ki so po državnem prostorskem načrtu
predvidena za širitev pristanišča in so sedaj že v upravljanju Luke Koper.
Novela zakona predvideva še preureditev starega tira v državno kolesarsko stezo med Dekani in
Prešnico. Tudi to smo v SŽPD zagovarjali kot eno od možnosti po izgradnji dvotirne trase, in sicer
skozi vidike trajnostnosti, varnosti, dviga kakovosti življenja prebivalcev ob sedanji progi in dodane
vrednosti destinacije Slovenska Istra.
Povezava na stališča SŽPD ob referendumu o drugem tiru (maj 2018).