Kot velik uspeh Vlade RS in ekipe novoimenovane ministrice Alenke Bratušek štejemo te dni sprejeto odločitev o gradnji vzporednega tira k novemu drugemu tiru. To je ena izmed ključnih točk, ki jih Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper (SŽPD) tudi javno zagovarja že sedem let od začetka razprav o potrebi po izgradnji nove tirne proge med Koprom in Divačo.

Spomnimo, da smo v SŽPD leta 2016 popolnoma prostovoljno izvedli vsedržavno kampanjo zbiranja podpisov za gradnjo 2. Tira. Nato pa smo leta 2018 sprejeli odgovornost in javno nastopil v referendumski kampanji za 2. Tir, kjer smo izpostavili pomen novega prometnega koridorija. 

Nova dvotirna proga bo tako okrepila položaj Slovenije in Luke Koper kot osrednje logistične vstopne točke za Srednjo in Vzhodno Evropo. Omogočila bo nov razvoj infrastrukture samega pristanišča, ki se zadnjih pet let s številnimi naložbami aktivno pripravlja na povečanje prometa. To bo upravičilo izgradnjo nove proge ter ustvarjanje novih kakovostnih delovnih mest v Luki Koper in vseh spremljajočih dejavnostih agentov, špediterjev, prevoznikov, kontrolnih hiš in drugih. 

Zlasti pomembno se nam zdi poudariti, da bo nova dvotirna proga znatno izboljšala življenjske pogoje in varnost vodnih virov za lep del slovenske Istre. Hkrati se bosta izboljšali okoljska in požarna varnost, saj vemo, kolikokrat smo v zadnjih letih bili priča obsežnim požarom ali železniškim nesrečam, ki vedno znova ogrozijo življenja in naravno okolje.

Pozdravljamo pogum Vlade in ministrice Alenke Bratušek, ki se je z ekipo že pred leti pozitivno zapisala kot zagovornica sonaravnega razvoja pristanišča in zaledne infrastrukture. Preprečila je tudi ropanje zemljišč znotraj DPN Luke Koper, ki so bila pod mizo obljubljena Madžarom in bi v primeru realizacije kravje kupčije zadala smrtni udarec Luki Koper in tisočim delovnim mestom, ki jih ustvarjajo pristaniška in sorodne dejavnosti.

Ne dvomimo, da bo Vlada še naprej podpirala trajnostno rast pristanišča, ki zagotavlja razvoj novih delovnih mest in znaten del blaginje v celotni regiji. To ne bo lahka naloga, saj so apetiti številnih jastrebov prisotni tudi danes, ko osebne interese in podzemna trgovanja postavljajo pred interes javnosti in same družbe.


Z našim odločnim delavskim zavzemanjem za zgoraj navedene dosežke, ob podpori širše civilne družbe in omenjene razumne politike, bomo lahko preprečili izdajo in razprodajo nacionalnega interesa in zgradili uspešno, močno logistično panogo, ki bo služila še mnogim generacijam zanamcev.