Predvidoma jutri bo Državni zbor Republike Slovenije obravnaval predlog za spremembo Zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Koper-Divača (ZIUGDT), s katerim bi se lahko končno popravile škodljive določbe, po katerih bi s kapitalskim vložkom v projekt vstopile t. i. »zaledne države«. V nasprotnem primeru bi ohranili možnost, da se politični izbranci, ki v zaodrju sklepajo tajne sporazume s t. i. investitorji, ki to niso, zavestno odločijo, da upravljanje edine železniške proge, ki povezuje koprsko pristanišče z Evropo in svetom, v soupravljanje predajo drugi državi. S tem bi se realizirala paketna veleizdaja, ki so jo pripravili že ministri Cerarjeve vlade in vključuje tudi zemljišča v bližini ali znotraj državnega prostorskega načrta za koprsko pristanišče, ki jih Luka Koper danes krvavo potrebuje za svoj razvoj.
V zadnjih mesecih pogosto slišimo zelo pavšalne in nestrokovne izjave politikov glede konkurenčnosti koprskega pristanišča, ki v realnosti in poslu nimajo nobene podlage. Sam projekt drugega tira ima že izdelano finančno konstrukcijo, brez katere se izgradnja ne bi mogla niti začeti, zato Slovenija ne rabi dodatnih virov kapitala. V tej konstrukciji že od samega sprejetja zakona aktivno sodeluje tudi Luka Koper, ki glede na današnji promet letno skozi takso na pretovor za izgradnjo prispeva med 5 do 7 milijonov evrov v obliki splošne dajatve, ne da bi imela kakršnokoli pravico ali vlogo pri kapitalski in upravljavski sestavi družbe 2TDK. H konkurenčnosti koprskega pristanišča pa vložki tujih držav v javno železniško infrastrukturo ne morejo prispevati, ampak imajo kvečjemu lahko nasprotni učinek.
V Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper (SŽPD) smo v zadnjih letih večkrat ponovili, da je glavna konkurenčna prednost koprskega pristanišča ravno njegova nevtralnost in dostopnost do vseh strank Srednje in Vzhodne Evrope. Celotna pristaniška skupnost že desetletja uspešno gradi poslovne odnose in ugled koprskega pristanišča, ki je danes uveljavljeno kot najboljše pristanišče v Severnem Jadranu. Pomorski agenti, špediterji, železniški in cestni prevozniki ter vsi drugi pomembni strateški partnerji prepoznavajo koprsko luko kot izjemno zanesljivo destinacijo.
Nepremišljeno igranje politike z več kot 60-letno dediščino podjetja, ki je zraslo ob naporu in odrekanju številnih generacij delavcev, je nevarno za tisoče ljudi, ki smo od njega življenjsko odvisni, hkrati pa žalosten prikaz tega, da se za petminutno slavo pred žarometi in ponosno trepljanje po ramenih, na kocko postavlja ne samo ugled in konkurenčnost Luke Koper, temveč pomorskost in suverenost Slovenije, na katero smo še posebej v naši regiji najbolj ponosni.
Delavci Luke Koper smo se skupaj z množico podpornikov odločno borili tudi v imenu vseh zavednih prebivalcev, da Slovenija ne izgubi svojega pristanišča, ki tako močno prispeva k obdržanju gospodarske in politične identitete. Ni dvoma, da bomo z isto vnemo ta boj nadaljevali.
Poslano:
- mediji
- Vlada Republike Slovenije
- predsednik Vlade RS
- predsednik Republike Slovenije
- predsednik Državnega zbora RS
- predsednik Državnega sveta RS
- poslanske skupine
- Ministrstvo za infrastrukturo
- 2TDK
- župan Mestne občine Koper
- župan Občine Ankaran