ZGODOVINA SE PONAVLJA: ODLOČEN “NE!” BARANTANJU Z LUŠKIMI ZEMLJIŠČI!

V Sindikat Žerjavistov Pomorskih Dejavnosti Luke Koper (SŽPD) ostro obsojamo trgovanje s slovenskim morjem in osrednjo javno železniško infrastrukturo, od katere je odvisnih na tisoče delovnih mest v Luka Koper, Slovenske Železnice in številnih drugih podjetjih, ki delujejo v trgovinski in logistično-transportni panogi.

Šele dve leti sta minili, odkar smo si v Luki Koper in Sloveniji oddahnili od sprva tajnega Cerarjevega sporazuma z Madžari, po katerem bi lep kos območja koprskega pristanišča, kot je opredeljen v državnem prostorskem načrtu, in ključno upravljavsko vlogo v podjetju 2TDK (Drugi tir), ki skrbi za gradnjo in bo v prihodnosti upravljalo z drugim tirom Koper-Divača, podarili sosednji državi. Ob tem poudarjamo, da Luki Koper vedno primanjkuje površin in da se bori za vsak meter, kar še bolj izpostavlja absurd predvidenega podarjanja luške zemlje Orbanu.

Ko smo že mislili, da se je zadeva ohladila, je nova vladna ekipa iz sporazuma odpihnila prah in z njim tekla v Budimpešto poiskati miloščino in trepljanje po ramenih, dokumentirano s fototerminom. Ne bomo se slepili, saj je jasno, da se pod retoriko meddržavnega gospodarskega sodelovanja skrivajo Orbanovi ozemeljski apetiti in pohod po slovenski zemlji, predvsem ekskluzivnem dostopu do slovenskega morja, kar bi dosegel s prostim razpolaganjem z edinim tirom do Luke Koper.

Posel, ki se ponuja, je nova kravja kupčija, kakršnih smo se v naši državi v zadnjem obdobju skoraj že navadili. Tokrat ne gre za klasično provokacijo ali kost za glodanje, temveč so lahko njene posledice dramatične ne samo za Luko Koper ali regijo, v kateri delujemo, temveč za celotno državo. Sprevrženost celotnega posla se kaže v »politični ekonomiji« transakcije na osi Budimpešta-Ljubljana, po kateri bi posojilo Madžarov v kapital podjetja 2TDK plačali kar Luka Koper, Slovenske železnice, avtoprevozniki in drugi preko takse za izgradnjo drugega tira, ki jo že danes plačujemo.

Luka Koper je kot ena redkih družb preživela pohod, ki so ga v regiji v prejšnjem desetletju izvajali Časar, Lovšin, Bavčar in drugi politični menedžerji, zaslužni za pogorišča, stomilijonske minuse in masovne izgube delovnih mest. Svoj uspeh lahko pripišemo predvsem enotnosti zaposlenih v Luki Koper, naših upokojencev in lokalnih prebivalcev, ki smo v določenem trenutku rekli glasen NE praksam ropanja in trgovanja pod mizo.Delavci in državljani imamo pravico in dolžnost do zaščite pomembnih gospodarskih družb, kar še posebej velja za Luko Koper, ki ima velik gospodarski in družbeni vpliv v regiji in celotni državi. Glavne konkurenčne prednosti našega edinega tovornega pristanišča so prost dostop do morja, edinstven geostrateški položaj koprskega pristanišča in nevtralen položaj Luke Koper, kar omogoča enakovredno obravnavo vseh poslovnih partnerjev.

Tudi tokrat bomo vztrajali, da se izgradnja drugega tira pospešeno nadaljuje na podlagi že sprejete in potrjene finančne konstrukcije. Ministrstvo za infrastrukturo naj se ukvarja predvsem s tem, da se čim prej zgradi prepotreben drugi tir in posodobi celotno železniško omrežje. Pogovore o tovoru pa naj prepusti družbam v panogi, ki že več kot 60 let po celem svetu uspešno gradijo najboljše pristanišče v Severnem Jadranu, kar nam uspeva predvsem zaradi nevtralnega položaja Luke Koper in enakih pogojev za vse stranke in zaledne države. Luka Koper je zato tradicionalno spoštovano podjetje med poslovnimi partnerji iz celega sveta, še posebej v državah Srednje in Vzhodne Evrope, ki pri nas najdejo zanesljivo in kakovostno vstopno točko do njihovih tržišč in katerim bomo v Luki Koper še naprej nudili najboljši servis.

Luke Koper ne damo nikomur in jo bomo pred izdajo branili vsi zaposleni in luški upokojenci, Koprčani, Primorci, prepričani Slovenci in vsi ostali podporniki!

Koper, 7. 12. 2020

V vednost:

– mediji
– Vlada Republike Slovenije
– predsednik Vlade RS
– predsednik Republike Slovenije
– predsednik Državnega zbora RS
– predsednik Državnega sveta RS
– poslanske skupine
– Ministrstvo za infrastrukturo
– Ministrstvo za okolje in prostor
– Ministrstvo za finance
– Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
– 2TDK- župan Mestne občine Koper
– župan Občine Ankaran


(c)2012-2020 Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Old Paper by ThunderThemes.net