Po skoraj dveh letih boja Sindikata žerjavistov, je dokončno jasno, da koprska zemlja ni namenjena tujcem.Čestitke vsem članom sindikata in podpornikom za pokončno držo in vztrajanje!
Projekt “Drugi tir Divača-Koper” je tarča domačih in tujih grabežljivcev, ki so v zakulisju sklepali pajdaške dogovore pod pretvezo, da je njihova tajnost nujna (npr. nedavno razkriti “Sporazum med Slovenijo in Madžarsko pri izgradnji drugega tira železniške proge Koper-Divača”). Rezultat tega kupčkanja je “Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper”, na spornost katerega smo v Sindikat Žerjavistov Pomorskih Dejavnosti Luke Koper že večkrat opozorili: Luka Koper bi morala na osnovi škodljivega zakona o drugem tiru v družbo 2TDK zmetati vsaj 400 milijonov evrov, Madžarska pa bi za 200 mio eur kredita (!) za izgradnjo prejemala 2,8 % donos, dobila solastniški delež v projektnem podjetju 2TDK in polovico koncesnine za uporabo tira za 45 let. Češnja na torti veleizdaje in cenene prodaje nacionalne suverenosti pa bi bilo 50.000 m2 zemljič ob koprskem pristanišču, po državnem prostorskem načrtu predvidenih za širitev luke, s čimer bi se uresničile stoletne sanje ogrskega imperija po dostopu do morja.
Začasno se je naša država torej vsaj v tem primeru izognila podreditvi interesom tujega kapitala, kar pa nikakor ni garancija, da ne bi podlegla apetitom katere druge države ali podjetja, ki cedi sline po koncesiji nad katerim od pristaniških terminalov. Jasno je, da “veljaki” iz državnih in lokalnih logov vlagajo mnogo napora v uničenje našega sindikata, ki je skupaj s Svetom delavcev Luke Koper že leta 2015 kot prvi javno opozoril na nujnost posodobitve železniške povezave med Koprom in Divačo in se zavzel za izgradnjo dveh tirov na tej relaciji. Odziv ljudi, ki so prispevali podpis na njunih stojnicah, postavljenih po več slovenskih mestih, je bil velik in predvsem izjemno pozitiven. Večina se namreč dobro zaveda nujnosti izvedbe tega projekta, ki pomeni ne le obstanek Slovenije na zemljevidu izjemno pomembnih prometnih koridorjev, ampak tudi utrjevanje konkurenčne prednosti za delovanje logističnih dejavnosti, ki jo ponuja odlična geostrateška lega. Hkrati so od ustreznosti infrastrukture odvisna tako delovna mesta v Luki Koper, kot tudi v vseh slovenskih podjetjih, ki neposredno ali posredno delujejo na področju logistike, kar pomeni več deset tisoč zaposlenih, zato so sodobne povezave več kot nuja. Ne smemo pozabiti, da pristaniška dejavnost ustvarja visoko dodano vrednost in omogoča razvoj celotnega gospodarstva.
Vsem akterjem razbijanja enovitosti koprskega pristanišča ter enotnosti sedanjih in nekdanjih delavcev, ki je še zadnji branik 60-letne pristaniške zgodbe o uspehu v evropskem in svetovnem merilu, sporočamo: ne bomo se uklonili grožnjam, izsiljevanjem in poskusom uničenja sindikata! Neomajno se bomo borili za zaščito državne suverenosti, za prihodnost delovnih mest v Luki ter sam obstoj koprskega pristanišča, katerega uspešnost v veliki meri vpliva tudi na uspešnost lokalne skupnosti in cele države. Pozivamo vse pristojne, da uredite vse potrebno za čimprejšnji začetek gradnje nove železniške povezave, pri čemer bomo še naprej izpostavljali lokalno-državno mešetarsko združbo, ki ovira razvoj pristanišča z zamudami pri širitvi koncesijskega območja, umetno ustvarja konflikt z občino Ankaran, njeni pripadniki pa čez noč soglašajo z zakonom o izgradnji drugega tira, kljub temu, da so še zvečer govorili, da so obetane koristi Madžarske nezaslišane, da je projektno podjetje 2TDK nastavek za korupcijo in privatizacijo Luke, in trdili, da država krade državljane.
(foto: javljanje s potniškega terminala v oddajo Tarča, 21. 12. 2017)