Danes predstavljen investicijski projekt 2. tira le potrjuje stališča Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti – Luka Koper (SŽPD), ki jih zastopamo že nekaj let. Sprva smo bili osamljeni, nato pa sta tudi širša javnost in stroka prepoznali, da okuženega Madžarskega kapitala pri tem projektu ne rabimo.

Kot smo že večkrat poudarili, je projekt 2. tira eden izmed zgodovinsko najbolj pomembnih prometnih infrastrukturnih projektov v državi. Vključevanje Madžarov s tajnim sporazumom nekdanje  vlade bi Sloveniji odvzelo del ozemeljske suverenosti na zlati žili, ki Evropo povezuje z Daljnim Vzhodom.

Spomnimo, da so se potrdili naši sumi glede zlonamernih načrtov prejšnje vlade z močno podporo takratne koprske lokalne oblasti, ki je imela močan vpliv celo v organih Luke Koper. Madžarom je obljubila lep del ozemlja znotraj državnega prostorskega načrta, kjer je predviden bodoči prostorski razvoj Luke Koper. Te parcele, ki jih politika ni želela vključiti v koncesijsko območje, se nahajajo tik pred vrati Luke Koper, na ključni poziciji bodočega pristaniškega razvoja. Dodaten pokazatelj pravih namenov ponesrečenega posla je tudi zaveza, da bi Slovenija za madžarski minimalni vložek v projekt morala plačati višje obresti od tistih, ki bi jih plačala za finančna sredstva, pridobljena na trgu.

S tem bi se ogrozilo na stotine delovnih mest v Luki Koper, hkrati pa bi šlo v nič več kot 60 let trdega dela, da se edina slovenska pristaniška družba uveljavi v svetu. Temu lahko dodamo še več tisoč delovnih mest deležnikov, ki delujejo v celotni transportni verigi, o katerih arhitekti madžarskega projekta niso nikoli razmislili.

Pozdravljamo današnje uradne napovedi, da lahko Slovenija projekt 2. tira uresniči tudi brez zalednih držav, vendar hkrati opozarjamo na to, da smo izgubili že veliko let. Projekt se napoveduje že več kot dve desetletji in odlašanje z izvedbo pomeni samo slabšanje konkurenčnih prednosti, ki jih imata Luka Koper in Slovenija pred drugimi konkurenčnimi pristanišči v Severnem Jadranu. S tem bomo hkrati zagotovili neodvisnost koprskega pristanišča, ne da bi dajali ekskluzivno prednost katerikoli državi – to je ena ključnih komercialnih prednosti Luke Koper.

Pozivamo novo vlado in ministrstvo za infrastrukturo, naj se projekta lotita z vso resnostjo, pri čemer zagotavljamo podporo delavcev Luke Koper, seveda v kolikor bo projekt v tem poskusu voden strokovno in transparentno.